Найшвидший кредит smartiway та ще й з бонусом 100 грн. – так заохочує рекламна компанія ТОВ «Смартівей Юкрейн» скористатися їх послугами. Проте, «швидкий та доступний сир» буває лише в мишоловці! Як тільки кредит виходить на прострочку, позичальнику доводиться в повній мірі відчути якість українського сервісу, а боротися зі смартівей досить не просто…
Хто такі Smartiway?
ТОВ «Смартівей Юкрейн» є власником сервісу онлайн кредитування smartiway, що надає позики фізичним особам виключно лише через мобільний додаток. Сайт компанії виконує функцію лише рекламної вітрини, яка сповіщає про зручність, швидкість та технологічність сервісу та «заводить» довірливих українців у Play market, або AppStore на мобільному телефоні для його завантаження.
ТОВ «Смартівей Юкрейн» – зареєстроване 02.04.2018 року за адресою: 03022, м.Київ, вул. Михайла Максимовича, буд. 10 та здійснює надання кредитів відповідно до ліцензії про надання коштів у позику, виданої Нацкомфінпослуг. Власник та директор компанії – Муратов Валерій Сергійович.
Смартівей прострочка.
На перший погляд діяльність Smartiway ні чим особливим не відрізняється від роботи десятків інших мікрофінансових компанії, але дана ілюзія швидко розвіюється коли кредит, який оформлений через мобільний додаток виходить на прострочку. Встановлюючи програму на свій мобільний телефон, більшість позичальників навіть не здогадується на що вони дають свою згоду:
Деякі найбільш уважні користувачі сервісу smartiway будують припущення про те, що своїми ж руками передали компанії-кредитору всю свою книгу телефонних контактів, а сервіс онлайн кредитування запевняє, що використовує інформацію в суровій конфіденційності. Проте, не все так просто, як здається на перший погляд:
Насправді, при встановленні мобільного додатку Smartiway, позичальник надає свою беззаперечну згоду на доступ до власних контактів, геолокації, історії дзвінків, фотогалереї та ін. А на прямі звинувачення боржників у порушенні чинного законодавства, компанія не знаходить нічого іншого, як обійтися стандартними відписками:
При виникненні прострочки, позичальники Смартівей мають справу з:
- телефонними дзвінками, що здійснюються практично цілодобово, як позичальнику, так і всім контактним особам. І в даному випадку не має суттєвого значення, які телефони позичальник вказав в анкеті на отримання кредиту, даний сервіс успішно справляється з отриманням десятків, а інколи сотень інших контактів близьких людей;
- СМС повідомленнями з вимогою терміново сплатити борг та повідомленням про можливі наслідки невиконання зобов’язань. Найбільш неприємними є СМС 3-м особам, які не володіють інформацією з приводу оформлення позики;
- Листами за адресою реєстрації та проживання зі звинуваченнями в шахрайстві та описом наслідків вирішення боргового питання в судовому порядку;
- Повідомленнями в вайбері та соціальних мережах, ціль який залякати, створити людині дискомфортні умови для швидкого пошуку грошей з метою погашення кредиту.
На своєму сайті smartiway дає можливість недвозначно зрозуміти серйозність своїх намірів по стягненню боргу:
Про те, чи насправді все так страшно і компанія-кредитор застосовує інструменти судового стягнення та примусової реалізації майна, розглянемо далі в статті.
Смартівей погрожує.
Розсилання повідомлень про наявність прострочки людям з оточення боржника, звернення до поліції по факту шахрайства, чи подача судового позову, важко назвати погрозами Смартівей, проте, як мінімум, неприємні емоції такі дії здатні викликати у позичальника.
Відгукуються про колекторів кредитора не надто приємно, часто за надмірну активність та настирність називають їх «не адекватними», проте прямих погроз життю та здоров’ю людини за ними замічено не було.
Смартівей відгуки.
За відгуками позичальників Смартівей, кредитор протягом перших 2-х тижнів прострочки, як правило, практикує автоматичні голосові дзвінки з нагадуванням про прострочений кредит та вимогою його погасити. З 16-го дня прострочення при відсутності оплати, компанія здійснює розсилання СМС повідомлень по контактам з телефонної книги боржника, яку дістає в момент встановлення мобільного додатку. Тексти СМС зі звичайних інформувань про факт наявності боргу переходять в розряд вимог до 3-х осіб щодо повернення кредиту, оскільки їх було вказано поручителями при отримані позики.
Варто розуміти, що варіантів запобігти розголошенню інформації щодо наявності простроченого кредиту серед друзів та близьких людей надзвичайно складно. Вмовляння та прохання працівників МФО тут не працюють. Розсилання проводиться автоматично і зупиняє його лише сплачений кредит, або ж наявність домовленості з кредитором щодо зупинки нарахування процентів та можливості сплати залишку боргу протягом кількох місяців.
Смартівей найбільш настирна компанія у відношенні телефонних дзвінків: телефонують практично цілодобово, 50 спроб додзвону протягом 2-3 годин – нормальний стан справ.
Колектори кредитора часом змагаються у власній фантазії: телефонують від імені працівника правоохоронних органів з повідомленням про подачу МФО заяви щодо порушення кримінальної справи та порадою вирішити питання «за згодою сторін».
Продає борги Smartiway факторинговій компанії через 2-3 місяці безрезультатних спроб по стягненню простроченої заборгованості. Викупають кредити, як правило DG Finance, або ж ТОВ «Кредит Капітал».
Про компанію Смартівей відгукуються як про фінансову установу, яка вміє робити життя боржника не комфортним і це в першу чергу забезпечується фактично безмежним доступом до інформації, що міститься в мобільному телефоні позичальника. Іноді навіть фотографії з фотогалереї після проходження обробки графічному редакторі можуть викликати відчуття сорому та створювати дискомфорт.
Smartiway смс.
СМС повідомлення від Смартівей – це традиційний спосіб МФО «поселити» в уяві боржників картини зі страшної реальності. Але не все і відразу…
Першим етапом збору проблемної заборгованості кредитор нагадує про відсутність оплати по кредиту:
Далі слідують повідомлення про намір компанії долучити сусідів та близьких людей до вирішення фінансового питання:
Враховуючи той факт, що МФО володіє даними телефонної книги позичальника, текст в СМС – це не просто пусті слова, а реальні дії, що застосовує Смартівей по відношенню до боржника. Зрозуміло, що законність подібних вчинків досить сумнівна…
Якщо після «телефонного терору» відсутні погашення кредиту, Smartiway надсилає СМС інформування про виїздні групи та конфіскацію майна:
До того ж кредитор не втрачає можливості залякати ще й кримінальною відповідальністю, яка в договірних відносинах не має жодного змісту. Зрозуміло, що тексти таких СМС покликані «посіяти» у боржника паніку та змусити активно шукати гроші. І працівників кредитора не цікавить джерела цих коштів та їх законність, хоч з під землі дістань та віддай останнє.
Наступна серія інформувань – це СМС Smartiway про намір передати борг в роботу колекторської компанії, а в кінцевому підсумку – констатація даного факту, який вже мав місце.
Розраховані такі повідомлення на стереотипи багатьох людей про кремезних чоловіків колекторів, які приходять додому та «вибивають» борги. Насправді, подібні факти – це не більше ніж «хвора» уява заляканої людини!
Суд зі Смартівей.
Для того, щоб вияснити чи звертається Смартівей до суду переглянемо інформацію в Єдиному державному реєстрі судових рішень. При пошуку компанії по коду ЄДРПОУ, отримуємо дані про 4 рішення судів за 2,5 роки роботи МФО:
При більш детальному аналізі судової практики ТОВ «Смартівей Юкрейн» можна зробити висновок, що компанії вдається відстоювати власні інтереси в суді:
По окремим судовим позовам суди частково задовольняють позовні вимоги компанії-кредитора:
Суд зі Смартівей – це швидше спосіб залякати неплатоспроможних позичальників, а ніж реально повернути проблемну заборгованість. Враховуючи масштаби роботи компанії та клієнтську базу, яка нараховує десятки тисяч боржників, кілька записів в реєстрі судових рішень – це «краплина» в бездонному океані мікропозик.
Як боротися зі Cмартівей.
Боротися з не надто законними методами стягнення боргу, які досить часто застосовує фінансова компанія можливо, проте варто розуміти дієві інструменти для цього.
Що стосується правового поля, то Смартівей при укладанні кредитного договору користується власною самописною інформаційно-технологічною системою (ІТС), яка передбачає певний порядок дій позичальника на сайті МФО, що мав би відповідати Закону України «Про електронну комерцію».
Проте, по результатам перевірки регулятора Нацкомфінпослуг, протягом року Смартівей здійснювало надання кредитів з порушенням порядку укладання кредитного договору, а саме ст.11 ЗУ «Про електронну комерцію», а також ст.639 та 1055 Цивільного кодексу України.
Що це означає? Говорить даний факт про те, що всі договори, які були укладені до червня 2019 року можна визнати недійсними і таким чином зобов’язання позичальника обмежуються виключно поверненням кредитору суми коштів, яка була перерахована йому на карту. Зрозуміло, не має жодної впевненості, що на даний час Smartiway дотримується усіх вимог чинного законодавства.
Рекомендуємо прочитати – “Чого бояться мікрофінансові компанії та коли їх закриють?”
Смартівей антиколектор.
Боротися з «телефонним терором» компанії-кредитора вкрай складно. Методика обдзвону боржників побудована таким чином, що чим частіше позичальник бере слухавку та реагує на вимоги колектора, тим частіше його діставатимуть повторними дзвінками. Варто лише третій особі пообіцяти передати інформацію, або ж посприяти в поверненні позики клієнтом Смартівей, як її ж відразу переведуть в статус «цапа відбувайла», який точно зробить план працівнику МФО по збору заборгованості.
Намагання багатьох боржників позбутися СМС розсилок та дзвінків по контактам з телефонної книги, через видалення мобільного додатку Smartiway – це не більше ніж самозаспокоєння та ілюзія успішного вирішення проблеми. Варто розуміти, що в момент встановлення додатку кредитор отримав всю необхідну інформацію з мобільного телефону заявника і всі подальші маніпуляції з видаленням даних – це марна втрата часу та зусиль.
Пам’ятайте, зупиняють колекторів 2 речі: гроші, або ж досягнуті домовленості з приводу списання частини боргу. З приводу пошуку антиколектора для зупинки дзвінків Смартівей, читайте в нашій статті – «Антиколектор в Україні: реальна допомога».
Як домовитись зі Смартівей.
Після того як через автоматичні голосові повідомлення та розсилку СМС всі рідні та близькі вмить стають проінформовані про фінансові проблеми з повернення кредиту МФО, позичальники хаотично починають шукати варіанти виходу зі складної ситуації. При відсутності грошей для погашення кредиту, перше що цікавить боржника – як реально можна домовитися зі Смартівей?
Не має жодного сумніву, що фінансова компанія – це не благодійна організація, яка за першим покликом позичальника буде списувати борг.
Проте, коли всі методи створити незручність та дискомфорт клієнту, який не виконує взяті зобов’язання вже використано та при цьому компанія не вбачає подальших перспектив роботи над поверненням простроченого боргу, Смартівей йде на домовленості та погоджується на списання частини боргу.
В даному випадку важливо правильно донести інформацію кредитору стосовно сумнівного результату використаних ним прийомів морального та психологічного впливу та ризику понести втрати через неповернення основної суми кредиту.
Читайте також – “Реєстр боржників по кредитам: як перевірити себе?”
Смартівей сайт, контакти.
Сайт ТОВ «Смартівей Юкрейн» – https://smartiway.ua/
Контакти компанії:
Телефон гарячої лінії Смартівей – 0 800 33 10 34
Електронна пошта – support@smartiway.ua
Якщо вже так сталося, що серед Ваших кредиторів виявилась компанія Smartiway – не опускайте руки. Повірте, незручності, які вона спричиняє у разі виникнення прострочення, далеко не найбільші, в порівнянні з іншими МФО. А з чим Вам доводилось мати справу в боротьбі з Смартівей? Діліться в коментарях…